Hanoi

9 mei 2017 - Hanoi, Vietnam

Zitten we dan, in Vietnam. Vanuit Bangkok een vlucht gehad van nog geen 2 uur en aangekomen in het lekkerste verblijf tot nu toe! Een bed die precies aan je wensen voldoet en een douche waar je u tegen zegt. We zijn dan ook maar gelijk een week gebleven in Hanoi omdat we geen afscheid konden nemen van dit heerlijke plekje. Vlak bij ons hotel lag het Hoan Kiem meer, wat de meeting spot van ons en Tom werd. Eerste dag met z'n drieën het historisch museum bezocht. Wat helaas een beetje tegenviel. Volgende dag naar de gevangenis van Hoa Lo geweest. Erg indrukwekkend om te bedenken wat zich hier allemaal heeft afgespeeld. Ook nog naar het westmeer gegaan om vanuit ons zwanenbootje, de zonsondergang te bekijken. Gezellig met z'n 3e de dagen besteed. Veel sushi gegeten, rondjes gelopen om het meer en genieten van alles om ons heen. Als afsluiter nog een avondje goed uitgegaan om vervolgens onze laatste dag te spenderen in bed met pizza en Netflix. Heerlijk leven! Afscheid genomen van Tom die we in verloop van onze reis weer zullen meeten. Op de bus gestapt om na 4 uur aan te komen in Halong Bay. De kamer hier kan niet tippen aan de lekkere kamer die we hiervoor hadden, maar dat mag de pret niet drukken. Eerste avond even de omgeving verkend en bij een local restaurantje gegeten. De volgende middag zijn we een tour gaan doen langs de mooie rotsen van Halong bay. Met de boot tussen en langs de rotsen gevaren om vervolgens te stoppen bij een grot. De Vietnamese mensen vinden het, denk ik, heel leuk om met 'blanke' mensen op de foto te gaan en worden hier ook meerdere keren voor gevraagd. We hebben een klein wedstrijdje met Tom om te kijken wie er aan het eind van de reis door Vietnam de meeste foto's weet te bemachtigen.
Nu op naar Cat Ba island!

Tot snel, kuskus

Anna en Danique

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sonja Zutt:
    9 mei 2017
    Hi Danique, wat tof dat je in Vietnam bent! Toen ik 25 was heb ik 5 maanden in Hanoi gewoond en mijn scriptie daar geschreven voor mijn studie. Toffe stad he! Veel plezier! Gr Sonja
  2. Syreetha:
    9 mei 2017
    Veel plezier schat met je vriendin mooi om je te zien genieten op de foto's..!!
    Dikke kus van ons allemaal❤
  3. Jeannine van der Putten:
    Wat een heerlijk verhaal weer ! Mooie foto's nog 9 weken heerlijk genieten ☀☀☀
  4. Hans & Margreet:
    9 mei 2017
    Wat een fijn verhaal! De Halong Bay zal wel prachtig geweest zijn. Wat zien jullie veel en tussendoor lekker relaxen. Liefs van ons.