Bali 2019

24 juli 2019 - Munduk Village, Indonesië

Daar zijn we weer, terug van weggeweest! 6 weken Bali met z’n 2tjes. Wat keken we hier lang naar uit. En dan zijn we er ineens weer, hoog in de bergen in Munduk.

2 weken geleden kwamen we aan in het oud vertrouwde Legian waar we 5 dagen even helemaal niks hebben gedaan. Niet meer gezien dan het zwembad op het dak van ons hotel en de restaurantjes waar we onszelf helemaal hebben vol gepropt. Tussendoor nog een dag naar Finns beachclub gegaan om ook daar heerlijk van de zon te kunnen genieten. Na 5 dagen zijn we doorgereisd naar Pumuteran, een plekje in het Noordwesten van Bali. Ons huisje lag vlak bij het strand waar we eigenlijk de hele dag te vinden waren. Op het strand was er een heerlijk restaurant waar we de aller lekkerste tempé goreng ooit hebben geproefd en hebben hier dan ook 3x gegeten. Tijdens ons verblijf hebben we veel gezwommen in de helder blauwe zee, gesnorkeld en over het strand gewandeld om schelpjes, krabbetjes en andere zeedieren te zoeken. Op onze laatste dag hebben we Swinny ‘geadopteerd’ en vrijgelaten. Onze kleine schildpad.

Na Pumuteran zijn we doorgereisd naar Lovina, waar we ook 3 nachtjes verbleven. Het hoogtepunt in Lovina was onze dag met Sigit, onze chauffeur die ons meenam naar de Gitgit waterval, Sekumpul watervallen en een grote lokale markt in Singaraja. De Sekumpul waterval was wel een behoorlijke klim. 5km lopen, 57 verdiepingen omlaag, Anna die bijna haar poot brak en Daan die op een tomaat leek, was het allemaal waard.

Met Sigit hebben we onze reis vervolgd van Lovina naar Munduk. Onderweg zijn we nog gestopt bij een boeddhistische tempel waar we hele mooie foto’s hebben gemaakt (zie FB voor meer foto’s). Ik wilde nog graag langs een hotspring maar die viel helaas vies tegen door de vele toeristen die er te vinden waren.

Maar daar zitten we dan, hoog in de bergen in Munduk. Even iets heel anders dan het strand van Legian. We zitten nu op ons balkon en kijken uit over het mooie berglandschap van Munduk. Gister hebben we een tour gedaan om wat meer van de natuur te kunnen zien. Langs een view point gegaan om twin lake vanaf boven te kunnen bekijken, een botanische tuin bezocht waar we een grote wandeling hebben gemaakt en een tempel bij twin lake bezocht, wat meer leek op het sprookjesbos van de Efteling. Morgen vervolgen we onze reis weer met Sigit naar Ubud.