chiang mai & jungle tour

4 april 2017 - Chiang Mai, Thailand

Na 5,5 uur met de bus zijn we eindelijk in Chiang Mai aangekomen. We hebben hier 2 dagen voordat we op jungle tour gaan. We kwamen aan in de middag, dus zijn we eerst het verblijf gaan verkennen. Yesss een zwembad. Snel de bikini aan, 'klop klop'. Er staat iemand aan de deur om ons te vertellen dat we de volgende ochtend al op jungle tour moeten, en ons meeting met de groep over een half uur is. Ons verblijf hier begint al niet relaxt. In de avond hebben we dus een meeting ter informatie van onze jungle tour. Ook ontmoeten we hier zoals Anna hem noemt 'our special friend'. Een Argentijnse jongen van 25 die al 1,5 jaar in zijn eentje aan het reizen is. Met hem zijn we nog een cocktailtje gaan drinken om elkaar beter te leren kennen. Hij is net een soort dora the explorer, alleen dan de mannelijke versie. De volgende ochtend vroeg op om te vertrekken naar de jungle. In de auto ontmoeten we nog 2 andere Engelse meisjes en 4 Fransen waar we de tour mee gaan doen. Eenmaal in de jungle wilde ik (Danique) het liefste terug naar de stad. Anna vermaakte zich wel maar vond het ook zwaar. Het was warm, paden waren er niet en we moesten alleen maar bergen op. Gelukkig stopte we bij een kleine waterval waar we konden afkoelen en zwemmen. Na de waterval moesten we weer de berg op daar kwamen we langs een klein dorpje waar ze olifanten als huisdieren hielden. S'avonds verbleven we met z'n 9e in een grote, niet waterdichte, hut. Dit bleek nadat het begon te regenen en onweren. Erna hebben we gelukkig nog gezellig kaartspelletjes met elkaar kunnen doen voordat iedereen ging slapen. In de avond geregeld bij onze gids dat we van de 3-daagsetrip een 2-daagse hadden.
Anna werd om 6 uur wakker en heeft me meegesleurd naar de wc (een gat in de grond 2 km verderop). Daardoor hebben we gelukkig wel met zn 2e de zonsopgang kunnen zien. We sloten ons aan bij een andere groep en moesten nog één laatste berg op voor het einde van de trip. Als eind gingen we op bamboe vlotten de rivier op om te kunnen genieten van de natuur. Daarna zijn we weer terug gereden naar Chiang mai waar we nu nog 4 nachten verblijven voordat we naar het zuiden vertrekken. Heerlijk relaxen, onze kleertjes wassen en onszelf ready maken voor het zuiden. Zin annnn

1. Mariette:
    4 april 2017
    wat leuk om te lezen, brings back memories! ergens in de jungle staan nog mijn voetstappen van heel lang geleden :)
    ik weet nog wel hoe zwaar het was en dat ik me af en toe afvroeg waarom ik dit vrijwillig deed.
    jij bent geen jungle meisje lees ik al :)
    have fun in Chiang mai en take care xxx

kus mariette
  2. Donna:
    Wanneer is de eerste vlucht erheen? IK WIL OOK
  3. Hans & Margreet:
    4 april 2017
    Fijn dat jullie dat hebben kunnnen regelen. Was zeker wel prachtig die zonsopgang en op dat vlot op het water? Nu lekker uitrusten en zwemmen. Veel plezier.
  4. Jeannine van der Putten:
    5 april 2017
    Wat een avontuur op je sneakers die daar totaal niet voor geschikt zijn ! Wel weer een ervaring rijker en des te meer zullen genieten van het moment erna als jullie weer kunnen relaxen ! Die tocht op de rivier met zonsopgang was ook echt geweldig . Allemaal dingen waar je nou lang van na kan genieten ☀☀☀