Ayutthaya & Sukhothai

1 april 2017 - Sukhothai, Thailand

Vanaf Bangkok hebben we donderdag de ochtendtrein naar Ayutthaya genomen. Daar aangekomen zaten we een beetje aan de rand van de stad in een heel rustig guest house (Baan eve guest house). We waren allebei erg moe. Dus hebben we dag gespendeerd in de hangmatten boven in de boomhut. Savonds hebben we nog de zonsondergang bewondert aan de andere kant van de stad. De volgende ochtend hebben we de floating market bezocht. Heerlijk in een bootje langs de markt gevaren. Naast de markt zat een olifanten tour gevangenis. Erg zielig om te zien, dan maar banaantjes voeren. Met haast terug naar ons guest house om de bus van 15.00 te halen. Op naar sukhothai!. Weer een lange reis van 5:30 uur. Eindelijk aangekomen in ons guest house, waar we werden ontvangen door de liefste mensen. Als late night snack heerijke springrolls gegeten. We hebben hier een eigen bungalow in een schattig parkje. Precies iets wat je bij je vakantie inbeeld. Heerlijk geslapen,  vroeg opgestaan om naar het Historic national park te gaan. Daar hebben we fietsjes gehuurd en zijn we langs de tempels gaan fietsen. Eenmaal alles gezien te hebben zijn we met de bus terug naar Sabaidee house gegaan om de rest van de middag bij het zwembad te liggen, die we helemaal voor onszelf hadden. Voor het avond eten zijn we naar 'the new town' van Sukhothai gefiets. Hier was vanavond een festival met een grote markt. Weer lekker saté met een rijst gerecht gehaald en opgegeten in ons huisje. Nu nog even relaxed genieten van een Chang biertje, want morgen weer vroeg opstap naar Chiang Mai.

Joe, kus

Danique en Anna

1. Teddi van Bilsen:
    Hi skatten! Wat tof! Veel plezier en miss you Daan. ❤
  2. Anoniempje:
    1 april 2017
    Wauw wat een leuke blog! Xoxo anoniempje
  3. Niels:
    1 april 2017
    Geniet er van! Ben nu al jaloers en jullie zijn pas een weekie weg! Veel plezierr
  4. Patrice van Bilsen:
    1 april 2017
    Geweldige trip weer dus! En super gaaf dat je ons weer mee laat genieten. Dikke kus❣️
  5. Tante Ingrid:
    1 april 2017
    Heerlijk meiden, klinkt allemaal leuk en gezellig. Genieten! Dikke kus tante I en oom A
  6. Donna:
    Jaloers, jaloers, jaloers...
  7. Jeannine van der Putten:
    1 april 2017
    Geweldig schat wat jullie allemaal ondernemen ! En dit blog bijhouden als een volleerd reisverslageefster petje af ! Trotse mama ❤❤❤